Tuesday, May 28, 2013

Apa Bahasa Inggrisnya "to look" sebagai phrasal verbs ?

Contoh dan penggunaan Phrasal verbs "to look" :

a)       We’ve already had various talks on how to look after our money, how to use the library, and so on.
          Kami sudah mendapat berbagai macam ceramah mengenai bagaimana mengelola uang kami, bagaimana menggunakan perpustakaan, dan sebagainya.

b)       I’m afraid I can’t go out this evening; I’ve got to look after my little brother.
          Maaf saya tidak bisa pergi malam ini; saya harus menjaga adik saya.

c)       At the end of the lesson, the teacher gave the students a few minutes to look through what they had written.
          Pada akhir pelajaran, guru memberi waktu kepada para siswa beberapa menit untuk memeriksa apa yang telah mereka tulis.

d)       If you don’t know the meaning of a word, you can look it up in a dictionary.
          Kalau anda tidak tahu arti suatu kata, anda dapat mencarinya di kamus.

e)       I can never remember Phil’s telephone number; I always have to look it up in the directory.
          Saya tidak pernah dapat ingat nomor telepon Phil; saya selalu harus mencarinya di buku telepon.

f)       Jane is very unpopular. It’s because she looks down on everyone who isn’t as clever as she is.
         Jane sangat tidak populer, sebab ia memandang rendah setiap orang  yang tidak sepandai dia.

No comments:

Post a Comment